rilexxx

https://www.youtube.com/watch?v=J4lTCW2jWi0

25 April 2014

Ukhuwah Fillah Abadan Abada

Ya Allah…Subhanallah..Allahu Akbar…mengalir air mataku

Wallahi…sungguh aku merindui kalian wahai sahabat…teman seperjuanganku

Aku rindu na pegi kelas sama2, saling kejutkan subuh, kte jln sma2 pegi beli mkanan kat Pakchad then makan sama2, lepak n study sampai tgh malam kekdg smpai pagi (stdy ble na exam je tu) ,tgk movie, rindu na rakam video, lepak kat bwh memlm buta, pusing2 ksj, pegi pasar jumaat, pegi psar mlm (insaf jauh sgt), bgn sahur even mkn biskut@roti n air kosong je, pegi bli mknan tok brbuka, pegi tarawih sama2 (rindu na tarawih kat Masjid UTM) , tgk wayang (penakot2 pown layan cter hantu), weekend window shopping Jalan Tar tempat kte, ble pindah Ksj Wangsa Walk tmpat kite,  kalau rajin pegi Psz, kekdang jd budak baik kte pegi dengar ceramah@forum, jumpe retis kita jd  macam org gler (biase la bdk xmature), kte2 gler gmbor xboley jmpe cmera sikit2 snap gmbo, dlm toilet po boley jd..haha… buat assgmnt (pegi pej. Tnh tiap2 sem muka kita, mcm2 syarikat kite redah >> Mahkamah, Ambank, Semua House, Kementah, JPAM, Wisma Pahlawan, Medan Mara, arghhh lupe dah byk sgt  <<  asgmnt statisik dgn muka tebal kite ketok pintu umah org, kena halau, dgr anjing melalak kita lari lintang pukang, asgmnt pling jauh kte lepak dkat bus stop smbil merenung naseb…tiap2 sem ade antara kte msok hospital,,sorg je yg slamat xsmpat msok yea…emm yg paling crazy lari dr hospital…hehe....Semua tinggal kenangan kan….

Even slalu gado,,bercanggah pendapat,,bermasam muka,,mulut xbersuara, diam seribu bahasa…saling tak puas ati mcm mane skali pown,,,kte still kawan lagi sampai la skrg…xpnah brpisah…bile ase down, carry mark x tinggi, result xoke, kte sling bg nasihat n bg kata2 smngat, stdy gler2 sampai dpt result yg gempak2..

And sumthing yg aku xboley lupe dan xkan lupe..bile aku sakit korg sntiasa disisi…sggup temankan aku kat hospital, urutkan aku, temankan aku pegi klinik, sumpah aku sayang korg sgt2..
































Akhir blog nie….hayati lirik lagu cebisan kenangan k…tata J


ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu
tanpa mengeal erti penat jemu
igatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan